torsdag 5. november 2009

Bjørn uten pels

Alle, eller noen, vet at definisjonen på en bjørn er: Den har pels, og munn. Derfor vil nok det jeg skal legge fram nå komme som et sjokk på alle, eller noen. En god venn av meg(Svaiser) tipset meg nemlig om denne triste saken for noen dager siden. Her er det en brillebjørn, Dolores(!), som plutselig har mista all pelsen sin! Sånn ser hun ut nå:


Stakkar!
Flere av de andre binnene har også mistet pelsen, og ansatte i dyrehagen jobber med å finne ut hva som er galt. De mener det kanskje kan være en genetisk feil. Ikke vet jeg! Jeg er lite begeistra for dyrehager i utgangspunktet, men det er jo ikke sånne som brillebjørnen Dolores sin feil! Forresten syns jeg Dolores er et
veldig rart navn på en bjørn. Men enda verre, en av de andre bjørnene som har mista pelsen heter LOLITA. Haha, hva foregår egentlig i den dyrehagen?

Uansett, jeg tenkte det var fint å få med litt generell info om brillebjørner. Alle brillebjørner er nemlig helt spesielle. Ikke bare på grunn av personligheten deres, men også fordi brillene deres er helt unike for hver bjørn! Kult! De liker også godt å klatre, også spiser de for det meste grønnsaker.


Sånn kunne kanskje Dolores sett ut om hun hadde hatt pels!
Brillebjørner liker å sove i huler og i hule trestammer på dagen. De er fine når de er små også

Åh fin!

Det kommer mer veldig snart, og jeg skal også gjøre noe spesielt for det dyret som vant pollen på venstre side av bloggen min! Skikkelig kult med kommentarer og tanker om brillebjørner, bjørnenavn, og om dolores egentlig er en ekte bjørn nå som hun ikke har både munn og pels!

5 kommentarer:

  1. jeg tror en bjørn må ha pels

    SvarSlett
  2. Ps: det beste bjørnenavnet ville vært Bjørn-Tore

    SvarSlett
  3. Ah, evolusjon! Etter at både nakenrotta, nakenhunden og nakenkatten (haha, glem ikke nudistene!) sto frem, tenkte vel bjørnen at samfunnet var klart for nok en nakenart - nakenbjørnen! Dolores er med modig liten bjørn. Bear Power!

    SvarSlett
  4. Haha, en bebibrunhval jo! Veldig bra navneforslag!
    Julie: Jeg er veldig enig, og jeg blir så glad når du støtter Dolores, for jeg tror ikke denne prosessen bare har vært enkel for henne :)

    SvarSlett
  5. Nei, jeg hadde nok heller ikke likt det så godt om folk begynte å ta bilder av meg (og legge dem ut på internett...!) om jeg kastet klærne. Stakkars liten <3

    SvarSlett