onsdag 18. november 2009

Her er dyrene som vant konkurransen!

Som dere sikkert har sett har jeg hatt en meget spennende poll gående på venstre side av bloggen min. Den gikk som følger:

Hva er egentlig din favoritt?
En kongelig tapir
En gammel hund
En fjærløs dromedar
En katt som sier mø

Det er tydelig at alle dyrene har sin fanskare, og det var hele tolv stykker som svarte på undersøkelsen! Men vinnerne ble altså En kongelig tapir og En gammel hund, som vant med 4 poeng hver mot de to andre dyrene sine 2 poeng. Jeg lovte at jeg skulle gjøre noe spesielt for dyrene som vant, og det kommer her!

Jeg har nemlig tegnet hvert av vinnerdyrene, og skal skrive litt om de to heldige utvalgte sånn at dere som leser det blir stumme av respekt og beundring for disse fantastiske skapningene! Klikk på bildet for å se det i større format!

En gammel hund

En venn av meg sa en gang
"alle gamle hunder er triste"
men her er en som kan bevise at dette ikke stemmer. Nemlig Flubb! Flubb er ikke bare en lykkelig, grå hund. Han er en lykkelig, grå, gammel hund! Når andre gamle hunder vender snuta mot bakken og titter trist på de skrukkete potene sine, vender Flubb sin ansikt mot himmelen og bjeffer et lykkelig
"voff!"
mens hans hale slår rytmisk fra side til side. Flubb har levd et langt og innholdsrikt liv som hund, og nå er han nesten hundert års. På sine senere år som gammel har han sett seg nødt til å begynne med både briller og hatt men dette hemmer han ikke i de daglige aktivitetene. Som dere ser av bildet(hvor Flubb poserer foran bokhylla si) er Flubb en meget ivrig lesehest og han trives svært godt med en god bok mellom potene. Ellers liker han å reise, og å se på fugler. Det er ikke umulig at dere vil høre mer fra han fremover!

Nå, til den neste vinneren av konkurransen. Denne gangen har jeg valgt å presentere skapningen med et dikt, for jeg føler at dette vil fange dette vakre kreaturets sjel bedre enn noe annet.

En kongelig tapir




Vandrer i jungelen
Som gasellen på slettene
Med kappen flagrende, stolt og viril
Hva er den lyden, som tordner i mot oss?
Det er Johannes, den kongelige tapir!





Sånn, det var to av deres favorittdyr representert av Flubb og Johannes. Ikke nøl med å kommentere, eller stille spørsmål til dyrene eller meg! (Det går an å kommentere som anonym(hvis spørsmålet er veldig flaut)og om du har problemer med å få kommentaren igjen kan du trykke på "forhåndsvis". Det pleier å hjelpe). Straks vil det komme en ny poll på venstre side som dere kan trykke vilt på. Det gjør meg så glad! Forresten skal jeg si takk fra alle kongelige tapirer og gamle hunder for deres støtte og kjærlighet.

4 kommentarer:

  1. Jeg kommenterte nå nettopp. Men kommentaren er forsvunnet! jeg kan prøve å gjenta meg selv i korthet. For det første, hvilket vakkert dikt! Det fanget virkelig den kongelige tapirens eminente sjarm og heltemot. Og hele hans vesen ble til slutt gjengitt i et alldeles nydelig stykke kunst. For det andre, jeg vil gjerne etterlyse noen ord om vår venn Maurland når vi er inne på temaet tapirer. Selvom han ikke er kongelig, er han en meget spesiell og ettertraktet tapir.

    SvarSlett
  2. Kan jeg få en Giraff (uten pukkel)?

    Svinaktig flott side!!!

    Kristoffer

    SvarSlett
  3. Alle rede så bildet forsvinner ut av skjermen når jeg nå skal gi en kommentar savner jeg den kongelige tapir noe fryktelig! :D

    SvarSlett